Powered By Blogger

Friday, May 21, 2010

Strawberry & Berry Tea Sorbet Parfait



Why do we love strawberries so much?

Strawberry Parfait is one of the most classic and popular menus on Japanese Café menus.
Our strawberry parfait is made of ice cream, fresh strawberries, whipped fresh cream and homemade tea sorbet which tastes as good as natural fruits or even better.

Two things I feel lucky about living in Sri Lanka: One is that we can go to beach any time of the year. Another one is that we can eat fresh strawberries any time of the year!

先日「資生堂パーラー」 のことを書いたあと、「いてもたっても」 苺パフェを作りたくなりました。
パーラーと言えば苺パフェ、と言うお客様はとても多く、シュークリームやチーズケーキと並ぶ人気メニューでした。
苺の赤い色がキラキラ輝いて、クリームとバニラの甘い香り、見ているだけでうっとり夢見心地になったものでした。

スリランカではラッキーなことに、ほぼ一年中イチゴが手に入ります。
聞けば、以前日本の会社が「温室いちご」 の栽培方法をスリランカ側に研修したのだそう。
ランカは南の島ながら、紅茶栽培地で有名な高地では、平均気温は20度くらいとかなり涼しいのです。
先見の明で、誰も考え付かなかった苺栽培を実現してしまうなんて。
すごいぞ、ニッポン。ありがとう!

またまた幸運は重なるもので、ノンカフェインのベリーティなるものをサプライヤーさんから入手しました。お茶として飲むにはちょっと酸っぱいので、試しにソルベを作ってみたら、これが本当にお茶なの?と言うくらいフルーティで美味しい!

できたパフェは甘くてとろとろのクリームに、スリランカのすっぱい苺、ティーソルベのシャリシャリ加減、それぞれの食感の違いがキいてるわ、と自画自賛中の店主です。

女子たるもの、イチゴ味の食べ物には弱い生き物です。いくつになっても。

No comments: